Ptujčan.si

Oznake: 

Pregleduje 0 odgovor na temo
  • Avtor
    Prispevki
    • #481
      Samo M. Strelec
      Keymaster

      http://www.tednik.si/mgp-zakaj-je-direktor-najemal-sam-sebe

      M. mi je poslal zgornji link na članek v Štajerskem Tedniku.
      Š. me je spraševal, kaj si o tem mislim.
      Glede na to, da sem v ptujskem gledališču bil 5 let v službi (kot direktor) in kasneje še 5 let kot direktor/umetniški vodja v mariborski Drami, si domišljam, da morda lahko kaj kompetentno rečem na to temo.

      Uvodoma:
      Nimam niti najmanjšega razloga, da bi direktorja “branil”. Nanj bi kvečjemu lahko bil “jezen”. (Pa nisem, če verjamete ali ne). Zakaj bi lahko bil “jezen”? Ker sem zadnjič v MGP režiral “Marjetko str. 89”, precej uspešno in nagrajeno predstavo, in to leta 2000. Februarja letos bo 20 let od “Govora malemu človeku” – tudi malo moje otvoritvene predstave poklicnega gledališča (27.2.1996), ki je po 20-ih letih še zmeraj živa. In od takrat za MGP nisem bil več dovolj dober. No, in tudi pri tej nedolžni iLutki, kjer smo bili partnerji, smo se – po domače povedano – “skregali” oz. “politično korektno” povedano: je MGP odstopil od poslovenga sodelovanja (in zato iLutke v MGP vač ne morete videti).
      Eto to je bil uvod. Ne zato, da se “potožim”, pač pa da pokažem, kako nimam osebnega razloga direktorja v dani temi “opravičevati”.
      Zdaj pa k dvema glavnima temama:
      1. Najemanje drugih:
      Ali mora spletno stran in mesečne napovednike programa oblikovati in kasneje tudi ažurirati zunanja oseba, ali se ne da deligirati kaj od tega lastnim kadrom, kaj najugodnejši ponudnik nudi v svoji ceni, zakaj se je odločil za nekoga … itd. – na to ve odgovor le direktor.
      2. Najemanje samega sebe:
      Direktor MGP dobiva plačo za dvoje: za poslovno vodenje gledališča (kaj dela “direktor”, je nekak splošno znano) in za umetniško vodenje. Kaj je to, drugo? Na hitro: odločanje, kaj bo na odru, kdo bo uprizoritev režiral, kdo oblikoval scenografijo, kostumografijo, glasbo, kdo igro morda prevedel, kdo na odru nastopal – igral, kako bosta zgledala oba festivala (monodrame in Skup) in podobne vsebinske oz. umetniške teme.
      Če je direktor kaj za gledališče sam prevedel (vem, da Peter zna dobro angleško in morda je kaj za MGP prevajal), ali zrežiral (ker je sam po poklicu režiser), potem s tem načeloma ni nič narobe.
      Cena, kvaliteta, pogostnost … itd. so “podrobnosti”. V njih se lahko skriva hudič. Morda pa tudi bog.
      Kaj se skriva, vesta direktor; in gospod bog.

Pregleduje 0 odgovor na temo
  • Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.